Idag är vi på badhuset o leker av oss. Vi ...

resize_image_171 (MMS)

Idag är vi på badhuset o leker av oss. Vi tänkte åka till skärgården men vattnet där va för kallt. Sen ska vi iväg ikväll till Ingegerd o Rebecka, blir bjudna på tacos. Senare i veckan funderar vi på att åka på en kryssning. Strålande väder har vi o det ska fortsätta hela veckan, underbart med semester!

Nu är vi hemma igen. Resan har gått jät...

Nu är vi hemma igen. Resan har gått jätte bra, allt har verkligen gått smidigt. Vi är lite trötta bara. Vi va uppe sent med våra nya vänner. Blev visade runt i nattlivet. Vi hade otroligt kul men blev tvungna att ta avsked vid 5 i natt. Kommer lägga upp mer bilder från resan imorgon om tid finns.

Edinburgh. Idag kom vi till Edinburgh, mås...

resize_image_144 (MMS)

Edinburgh. Idag kom vi till Edinburgh, måste säga att vi haft jätte flyt med körandet. Allt har gått kanon bra. Vi har varit ute o ätit på Hard rock o efter det tog vi en lång promenad genom staden. Det är så himla mysigt, mycket gamla hus, pubar o liv o rörelse. Jätte vacker stad. Vi tar det lugnt ikväll o satsar på att försöka hinna med så mycket som möjligt i morgon. Blev sent i natt. Vi träffade några på en pub som råkade vara miljonärer o ägde ett par pubar, restauranger o även ett bryggeri. Ett annat par som var ifrån Kanada gjorde oss sällskap oxå, vi ska ses i morgon då även de kommer till stan. Vi har det så himla bra o veckan har gått för fort, så mycket att se o ta in. Glad midsommar!

Nu är vi framme vid dagens mål oban, en fi...

resize_image_283 (MMS)

Nu är vi framme vid dagens mål oban, en fiskeby som ligger i en vik. Vi bor på ett jätte fint hotell precis i hamnen. Detta var ett riktigt guldkorn. Just nu sitter vi på en typisk lokal pub o prövar byns whisky :-)

Bergodalbana idag har vi kör...

resize_image_207 (MMS)

Bergodalbana idag har vi kört långt. Va inte riktigt meningen men vi gillade inte riktigt den by o hotell vi skulle sova på så vi avboka det o körde vidare i hoppet o hitta nån mysig liten by. Vi gjorde helt rätt, vi har hamnat i en liten fiskehamn där vi bor precis vid vattnet på ett jätte mysigt hotell där det är pub o band som spelar. Bilderna gör det inte rättvisa nu. Lite dis o mobilen har ingen vid vinkel direkt. Vi är så glada för just en sådan här plats vi pratat om att vi vill hamna på. Imorgon ska vi antagligen följa med en båt ut o titta på sälar, hoppas få se någon delfin eller val oxå som de har här. Resan idag har som sagt varit lång men vi har sett så mycket vackert. Har kört på bergs vägar upp o ner. Man får ju köra så himla snabbt här så jag blir ju lite åksjuk medans Magnus är hel lycklig. Har haft lite problem med får o även kor på vägarna idag men det är rätt mysigt. Vi har sett massa fina hus o bergs sjöar. Vi är tagna av detta land men får berätta mer sen, nu är det dags för haggis ;-)

Tisdagens utflykter!

Idag har vi kört från Loch Ness till Skottlands norra spets. Vi bor inatt i en liten fiskeby där hotellet har enligt Guiness Rekord bok världens smalaste restaurang (se bild). Så ikväll blir det antagligen smal mat ; )
Dagens favorit var staden Inverness, så otroligt vackert med gamla byggnader & kanalen. Vi kollade oxå in ett slott Dunrobin castle, ett riktigt sagoslott som ni ser här på bilden. Precis innan denna fiskeby så hade det varit en större bilolycka så vi fick ta en liten byväg där det gick lösa får överallt, ingen skadade sig ordentlig FÅR vi hoppas, för på den vägen var dett fULL fart.... Imorgon ska vi åka en bra bit till andra sidan (västra skottland), där ska vi bo på en strand villa, uppdatering sker imorgon. Fått tips om valsafari oxå, ett måste om väder tillåter.

Nu är vi framme vid dagen hotell. Som ni s...

resize_image_314 (MMS)

Nu är vi framme vid dagen hotell. Som ni ser är det ett slott som ligger vid loch ness. Vi har precis haft en mysig picknick här på en brygga o tagit en promenad i trädgården.Hur härligt som helst, varmt o fint väder har vi oxå. Resan hit gick jätte bra. Vi har stannat, köpt o provsmakat whisky på några ställen bla Glenlivet. Nu är det snart slotts middag. Mer kommer i morgon.

Nu är vi framme. Lite förvirrande med väns...

resize_image_154 (MMS)

Nu är vi framme. Lite förvirrande med vänster trafik annars är allt toppen. Har precis besökt detta magiska slott, riktigt mäktigt. Nu fortsätter vi mot nattens hotell. Mer kommer i morgon!

Nu börjar äventyret

resize_image_322 (MMS)

Nu kommer vi snart till skott!

Nu är det packning som gäller, sista kvällen hemma i Sverige. Vi kör härifrån kl 6 i morgon bitti. Har fixat nu så vi kan mobilblogga, så håll utkik så kommer det nog lite bilder & uppdatering ifrån Skottland. Vi är så spända nu, får se om det blir någon sömn inatt, inte för mig i alla fall...

Hej då & hoppas allt är bra med er & håll tummarna att vår resa går bra!

Sista veckan innan SEMESTER!

Nu kör vi sista rycket på jobben innan semestern. Denna semester är sååå efterlängtad av oss båda.
Vi ser jätte mycket fram emot resan till skottland på söndag, vi tittar nu på hur vi ska åka & vad vi ska se. Det är så himla fint där, jätte häftiga slott har de ju gott om. Kom gärna med några tips om ni har.
Här är en bild på ett slott vi ska besöka, fint va? Ser helt magiskt ut & resfebern har börjat : )

Mera skolavslutning!

Här kommer lite mer bilder, bla från frisören, Emelie blev så himla fin. Själv så blev jag lite av en rödtott.
Man får en sådan himla sommar känsla när alla studenter åker runt på alla möjliga farkoster & sjunger, skriker & spelar musik. Emelie fick följa med på en tur i en Corvette, hon stormtrivdes.

Imorse har vi varit & firat Rebeckas avslutning, de delade ut en hel del stpendium & spelade musik & sjöng. Det va en tjej i 9an som spelade trummor & hon gjorde det grymmaste trumsolot jag hört på länge, så himla duktig.

När det var klart gick vi & fikade, alla fick nog en sockerchock, det blev lite busigt...

Snart kommer Magnus hem ifrån Sweden Rock, har fått dagliga uppdateringar & de verkar ha jätte kul förutom regnet kanske, önskar jag kunde vara med men någon måste ju stanna hemma & jobba ; )

Här kommer bilderna...

Skolavslutning!

Nu är vi hemkomna från Emelies skolavslutning. Det är så himla mysigt att höra barnen sjunga sommarlåtar, nästan så man får en tår i ögat.
Tack vare ostadigt väder var vi inne i sporthallen istället för parken. Det gick ju lika bra det.
Nu ska vi snart till stan snart & bli fina i håret till en student, mer bilder kommer sen.

GLAD SOMMAR!!!

Världens bästa läger!

Ååååå va vi har haft det bra. Har verkligen haft det tur med vädret!

Först på morgonen fick barnen gå en tipspromenad, sen hade vi en liten samling & gick igenom regler bla. Sen var det lektion, den bestod av att de fick håva i vattnet & slå upp vad de hittade. De tyckte det var hur kul som helst, de hittade räkor & små fisk mm. Efter lunch & fika så var det dags för lite kanotpaddling & bad, vissa var ju modigare än andra...

På kvällen grillade vi & det fanns en hinderbana brevid som de flesta inte kunde motstå : )
Lite senare hade vi lite mys i huset & så blev det självklart vattenkrig efter alla fått på sig pyjamaser, så det blev lite pyssel med nattkläder...

Måste säga att allt gick över förväntan, inga stora skador & alla barnen sov hela natten.

På lördagen fortsatte vi med samma saker som på fredagen så länge vi orkade, nu är vi hemma & är helt slut men super nöjda.

Nu är vi sugna på MERA sommar!

Snart dax för läger!

Nu börjar det dra ihop sig, Emelies klassläger börjar imorgon. Jag & Magnus ska vara på skolan tidigt ca 06.45 & börja samla in packning för barnen så de slipper ta med det på bussen & sen den långa promenaden (2km) till lägret. Vi får oxå stanna kvar när bussen har gått en stund & ta med eventuella eftersläntare.
Sedan ska vi hinna sätta upp en tipspromenad som kan göra vandringen roligare innan de kommer, antar att inte det är några problem, Magnus kör ju ; )

Det ska bli så himla kul, barnen är hel spända. Å vem är inte det...
Vi kommer ha lite aktiviteter där som tex brännboll, kanotpaddling, vi ska grilla & en o en annan spökhistoria kanske.

Vädret är ju strålande, får hoppas att det håller i sig.
Kameran är packad så nu blir det garanterat bilder.