Sjukstuga!

Denna vecka blev ju inte riktigt vad vi hoppades på. I tisdags kväll blev Emelie sjuk. Jag har en utbildning och kan ju inte bara lämna dom så hon fick vara hemma en del själv och jag sprang emellan. Massa dåligt samvete fick man men det gick jättebra, hon växte nog lite med uppgiften, mamma med : )
Magnus kunde heller inte stanna hemma pga de inte var full styrka på jobbet.

När det nu äntligen blev helg och strålande väder blev vi andra självklart sjuka.... Jag är jätte förkyld, minns inte när jag hade en sådan här förkyldning senast. Magnus fick en lindrigare variant.

Hoppas vi mår bättre imorgon för snart är det måndag igen, pust!

Slut på semestern!

Imorgon kör vi igång med våran vardag igen, lite jobb ångest har vi. Men vi har avslutat semestern med en jätte rolig helg.
I fredags åkte jag & Magnus en räkkryssning på Göta kanal. Det tog 4 timmar och var super mysigt. Man fick äta så mycket räkor man ville, bröd, smör, ost och majonäs ingick. Det var något erbjudande denna helg så det kosta oss bara 200kr/pers.

Igår så träffade vi Helena & Micke, vi tog en tur på stan och kollade alla stånden, samma saker varje år....Vi åt en god bit mat & tittade på SM i fyverkeri. En jätte trevlig kväll med mycket skratt. Himla skönt väder har vi haft denna helg med. Så vi fick som sagt en riktigt bra avslutning på denna semester!

Här kommer lite bilder från helgen, verkar vara svårt att få till en bra bild men lyckades tillslut ; )

Augustifestivalen!

Idag har vi bara gjort roliga saker. På dagen har Emelie haft en kompis här, vi gick ner till karusellerna och åkte lite, sedan hade vi turen att springa på när Ulrik uppträde och skrev autografer, så det fick tjejerna.
Ikväll har det varit Rix FM festivalen, vi såg artister som September, Jay Smith, Martin Stenmark och Ulrik igen mfl... Vi har haft jätte kul med massa bus.

Här kommer lite bilder från rockfestivalen Magnus & jag var på i helgen...

Bebismys + annat!

Igår var vi äntligen och hälsade på Sandra & Claes nya tillskott. En sådan liten och söt tjej, var svårt att lämna tillbaka henne när vi skulle åka ; )
Vi spenderade i stort sett hela dagen där, vi hade med oss lite presenter, nybakade cupcakes och sen grillade vi på kvällen, underbart gott. Man vet ju inte när sommaren är slut så det är bäst att passa på...

Idag har vi mest städat, Emelie har haft fotbollsträning. Nu börjar alla aktiviteter igen. Imorgon kommer en kompis till Emelie hit, vi går nog ner och spanar in karusellerna. Vi ser dom från fönstret så det är svårt att undvika dom! På kvällen har vi den årliga picknick till Rix FM festivalen, rätt bra artister i år.

Här kommer lite bilder från gårdagens mys!

Hemma igen!

Nu är vi hemma igen. Helgen var bra, vi hade sådan himla tur med vädret. Synd att tiden går så snabbt när man har roligt bara... Tog lite bilder som jag ska sortera och sen lägga upp här men nu först kommer det efterlängtade albumet från besöket hos min mor. Självklart fungerade det inte att lägga in nu men kopiera och använd denna länk så ska ni komma rätt. Vissa bilder ser lite kapade ut men det är inte orginalet, säg till om det är någon bild ni vill ha så fixar vi det. Inget som blev rätt denna gång : )

Dags för nya äventyr!

Nu är vi hemma från våran lilla tripp. Vi hade det jättebra i Gränna. Igår tog vi en sväng in till Jönköping och besökte Upptech, det är ett upptäckarmuseum för barn men ändå spännande för oss vuxna. Man får prova lite allt möjligt, hur saker fungerar, mycket tekniskt.

Idag när vi åkte hem så stannade vi till i Rejmyre, dels för att besöka ett glasbruk där, det andra skälet är att vi skulle ställa husvagnen på en camping inför vårat helgäventyr då vi ska dit på festivalen Skogsröjet.
Vi besökte denna festival för 2år sedan och hade jättekul så vi har höga förväntingar....

Glasbruket var intressant, Emelie har länge pratat om att besöka ett så det var kul!
Har gjort ett album från vår resa i veckan, kommer här, ha det bra!

Gränna!

Denna vecka blev inte riktigt vad vi hade tänkt oss, bara bättre! Vi fick en infall och har hyrt husvagn, provar på livet på camping : )
Just nu är vi i Gränna, jätte fin camping och mysigt är det ju här. Får se vad som händer idag.

Pga detta så har jag ju inte hunnit göra albumet från mamma än, men det kommer.
"O Sandra, vi är jätte nyfikna på er nya prinsessa, lovar att komma så fort vi kan"

Semestern fortsätter!

Vi har haft en underbar vecka med strålande sol och roligt besök. Har inte prioriterat att sitta vid datorn, därav den dåliga uppdateringen här, ber om ursäkt.

Det har blivit en hel del bad i veckan och i torsdags så kom Magnus föräldrar hit på besök, vi har grillat, gjort små utflykter till bla Bergs slussar, restaurangbesök. Igår kväll hade vi picknick i folkparken. En massa god mat har det blivit, har nog gått upp ett par kilo på denna semestern....
Min systerdotter Olivia har varit här ett par dagar med. Alltid lika kul!

Idag ska vi bara ta det lugnt och ha en mys dag, passar bra nu när det öser ner regn.
Håller på att göra ett album med bilder från veckan hos min mor, det kommer idag eller imorgon. Men här får ni se några bilder från besöket av Magnus föräldrar.

Ha det bra!

Här kommer lite bonus bilder från en söt kattfamilj vi besökte i veckan.