Bondtöserna!

Ikväll har vi haft det skoj. Jag var på utvecklingssamtal på Emelies skola då hennes fröken nämnde att hon skulle hjälpa till på en gård & fodra djuren bla, det var rätt mycket att göra.
Vi som ÄLSKAR djur & lantbruk erbjöd oss att hjälpa till & det fick vi. Tack snälla Anna för en underbar kväll.
Vi matade djuren som var hästar, gätter, får, ankor, kaniner, grisar, katter, höns & kor, puh tror inte jag glömde någon : )   Den ena hästen hade fölat inatt så vi fick mysa med en alldeles nyfödd fölunge, det händer ju inte alltför ofta. De hade även fått kattungar för några dagar sedan som vi fick se skymten av.
Men ett av de roligase sakerna, tycker jag allafall var att mjölka ena geten, det var länge sen. Även Emelie & läraren Annas son fick testa på & lärde sig snabbt hur man gör.

En helt fantastisk kväll med massa äventyr, precis vad man behövde, fick en ordentlig energikick!
Har tagit massa bilder men det fungerar inte att lägga in dem nu, jag försöker imorgon igen, dags för att krypa ner i sängen nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0