Lite gott & blandat!

Jag har tänkt varje dag att skriva här på bloggen ett tag nu med det dyker alltid upp något annat : )
Men det är bra här, förra helgen fick Magnus uppleva sin första farsdag. Det fira vi med god middag + dessert och lite presenter, självklart fick han en mugg, är väl ett måste.
 
Vi var på ett läkarbesök i veckan med lillan, allt var bra, hon går upp i vikt och växer som hon ska.
 
Vi har funderat på vilken sorts bärsele man ska ha till Ellie, känner att det behövs. Axlarna värker och man får ju inte mycket gjort när man bär på henne, ligga på golvet tycker hon bara är roligt ett tag sen vill hon ju upp. Jag har tittat och läst på nätet om vad som verkar bäst. Har kommit fram till att en ergonomisk sele är nog det bästa samt så kan man bära barnen tills de väger 20kg i dom. Tyvärr så är de ju svindyra också men har tittat på blocket och tradera och har fastnat för en modell som jag nu har köpt. Den heter BB Tai (traditionellt Mai Tai), det är en blandning mellan en bärsjal och en sele, kommer från början från asien. Man kan välja lite hur man vill bära, går bra på mage, höft och rygg. Man kan också knyta banden lite olika, smaksak. Det är inte så jätte stor skillnad mellan min och den traditionella förutom att min har ett huvudstöd/solskydd man kan dra upp, då får barnet extra stöd och skydd. Hitta den på blocket men den var oanvänd då de gamla ägarna köpt på sig för mycket. Det tackar vi för, jag fick den för 400kr, pris i butik ligger runt 1000kr. Är super nöjd och vill nu bara att hon ska vakna så jag får bära lite, den avlastar och är supermysig!
 
Vår stora flicka Emelie är tillbaks i skolan efter lovet. De hade disco i helgen. Nu har det börjats lite mer med smink och fix inann de ska ut och svira, himla kul att se och höra dom när de gör sig snygga. Bild kommer här nedan.
 
Annars har det varit rätt lugnt här, i lördags kom våra grannar/hyresvärdar hit på fika och hade med sig presenter till flickorna, jätte fina.
Vi firar namnsdag idaa med, det är Elisabet, det heter vi alla flickor i släkten.
 
Här kommer lite bilder.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0